The Leonardo AW139 intermediate twin-engine helicopter will be the new Presidential Transport helicopter in the Republic of Colombia. The helicopter, in a special VVIP configuration, is expected to be delivered in spring this year and will be operated by the Colombian Air Force.
The supply of this helicopter will make the Colombian Air Force the first military customer of the type in the country and will expand the existing AW139 fleet in Colombia. The Presidential AW139 will feature, among others, an eight-seat configuration in the largest cabin in its category, the highest safety standards and include a self-defence suite, typically integrated into other helicopters in the Head of State/Government transport role.
The AW139M military variant is also being proposed by Leonardo to respond to the multirole requirements of the Air Force, Army, National Police and Navy in Colombia. With over 400 civil and military helicopters in service in Latin America today, Leonardo is a major force in the rotorcraft sector across the region.
Orders for nearly 1,200 units in over 70 countries have been placed by more than 280 customers worldwide and nearly 1,100 helicopters are in service with more than 2.9 million flight hours logged in operations to date, confirming itself as the bestselling aircraft in its category.
The AW139 has also found significant success for VVIP and Government transport duties worldwide thanks to its outstanding reliability, safety, comfort, customisation and versatility.
L’AW139 sarà il nuovo elicottero per il trasporto del Presidente della Repubblica di Colombia. Caratterizzato da una speciale configurazione VVIP, l’elicottero sarà consegnato in primavera quest’anno e sarà impiegato dalla Forza Aerea del paese.
L’AW139 Presidenziale sarà dotato, fra gli altri allestimenti, di una configurazione a otto posti nella cabina più spaziosa della sua categoria, i più elevati standard di sicurezza oltre ad includere una suite di autoprotezione, generalmente prevista negli elicotteri utilizzati per il trasporto di Capi di Stato o di Governo.
La variante militare AW139M viene anche proposta da Leonardo per rispondere ai requisiti multiruolo dell’Aeronautica, dell’Esercito, della Polizia e della Marina della Colombia. Con più di 400 elicotteri civili e militari in servizio in America Latina attualmente, Leonardo è una delle maggiori realtà sul mercato di riferimento in tutta la regione.
Gli ordini per quasi 1200 unità in più di 70 paesi sono stati effettuati da più di 280 clienti in tutto il mondo e circa 1100 elicotteri sono in servizio attualmente con più di 2,9 milioni di ore di volo accumulare in operazione, confermando il modello come l’elicottero più venduto nella sua categoria.
L’AW139 si è anche dimostrato un prodotto di grande successo per compiti di trasporto VVIP e governativo nel mondo grazie ad affidabilità, sicurezza, comfort, livello di customizzazione e versatilità senza confronti.